Katalog Kaydı: Tıklayınız
Bu kısa ve eğlenceli kitapta, ödüllü bir oyun tasarımcısı olan Costikyan, oyunların ilgimizi çekmek için belirsizliğe ihtiyaç duyduğunu ve belirsizlikte ustalaşma mücadelesinin cazibelerinin merkezinde yer aldığını savunuyor. Costikyan'a göre oyun tasarımcıları belirsizlik fikrinden yararlanarak çalışmalarına yön verebilirler. Costikyan, Super Mario Bros'tan Rock/Paper/Scissors'a, Monopoly'den CityVille'e, FPS Deathmatch oyunundan Satranç'a kadar pek çok oyundaki belirsizlik kaynaklarını araştırıyor. Edimsel belirsizlik, analitik karmaşıklık ve anlatı beklentisi de dahil olmak üzere belirsizlik türlerini tanımlıyor. Ve yeni oyun deneyimleri yaratmak isteyen oyun tasarımcılarının, tasarımlarını geliştirmek için oyun belirsizliğinin birçok biçimini anlamanın yollarını öneriyor.